تولید محتوای سئو

تولید محتوای سئو شده

در این مقاله قصد داریم تکنیک‌هایی که به شما آموزش دهیم که به شما کمک بسیاری خواهد کرد تا رتبه خود را در صفحات جستجو Google یا سایر موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید:

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده، محتوایی است که معمولاً حول یک کلمه کلیدی خاص بهینه می شود و برای رتبه بندی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو نوشته می شود.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

 

از جملات کوتاه استفاده کنید

جملات کوتاه باعث می‌شود تا درک محتوا بسیار آسان‌تر شود.

از تصاویر و سایر رسانه ها دیگر در مقاله استفاده کنید

از ویدئو، صدا، نمودارها، بازی ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید. تصاویر و گرافیک ها می توانند درک مطالب شما را برای خوانندگان آسان تر کنند. و این یک راه آسان برای افزودن ارزش فراتر از کلمات موجود در صفحه است. محتوای چند رسانه ای شما می تواند به تنهایی رتبه بندی شود. به خصوص در جستجوی تصاویر

استفاده از عنوان های فرعی مفید (تگ H)

از زیرعنوان های تگ H برای تجزیه محتوای خود استفاده کنید. این ویژه برای محتوای طولانی مهم است. برای هر موضوع یا مفهوم جدیدی که در حال بحث هستید از یک عنوان فرعی جدید (تگ H) استفاده کنید. بسیاری از مخاطبان شما همه جمله ها را از اول تا آخر نمی خوانند ولی استفاده از عنوان های مفید، یافتن آنچه را که نیاز دارند را برای آنها آسان تر می کند.

استفاده از فهرست مطالب اضافه

فهرست مطالب اضافه کنید. به این ترتیب، کاربران می توانند به راحتی در پست شما حرکت کنند.

موضوعات مناسب را انتخاب کنید

اولین قدم شما برای نوشتن یک محتوای خوب، انتخاب یک موضوع مناسب است. موضوعاتی که انتخاب می کنید باید موارد ذیل را پوشش دهد:

موضوعاتی که مخاطبان هدف شما به آنها اهمیت می دهند. موضوعاتی که شما تجربه یا تخصص کافی در آنها دارید. موضوعاتی که مربوط به کسب و کار شما هستند. با هدف قرار دادن این موارد می توانید محتوای ارزشمندی با موضوع جذاب ایجاد کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند که احتمال تبدیل آنها به مخاطب یا مشتری دائم بسیار بیشتر شود. سه راه سریع و کاربردی برای یافتن ایده ها ارائه موضوعات عالی وجود دارد:

  • انجمن های تخصصی آنلاین: به انجمن های تخصصی فعال سری بزنید، انجمن هایی که مخاطبان هدف شما تمایل دارند که در آنها شرکت کنند. به دنبال موضوعاتی بگردید که مخاطبان تمایل دارند بارها و بارها مطرح شوند. اینها احتمالاً موضوعاتی هستند که مخاطب هدف شما با آنها دست و پنجه نرم می کند.

  • وبسایت ها و وبلاگ های رقیب: به پست های وبلاگ، ویدیوها و اینفوگرافیک های محبوب وبلاگ های رقبای خود نگاه کنید. چه وجه مشترکی با هم دارند؟ چه چیزی را می توانید از آنها تقلید کنید (در اصل آن را بهبود بخشید)؟

  • پرسونا (Personas): پرسوناها می توانند به شما کمک کنند تصویر واضحی از مخاطبان هدف خود ترسیم کنید. از جمله آنچه که آنها به آن علاقه دارند، نقاط دردشان و عواملی که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، مخاطبان هدف وبسایت سورین سایت افرادی هستند که تمایل به یادگیری در زمینه های مختلف طراحی سایت موفق یا به دنبال کسانی می گردند که طراحی وبسایت یا سئو آنها را به طور کامل قبول کند بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای ایجاد کنیم که به این سوال شما پاسخ دهد.

پرسونا (Personas)

از نوع محتوای مناسب استفاده کنید

اکثر مردم سئو را با محتوای نوشتاری مرتبط می دانند اما چیزهای بیشتری غیر از نوشتن پست های متنی وجود دارد. برای مثال مقالات و راهنماها (مانند این مقاله)، مقالات مقایسه ای، اینفوگرافیک، ویدیو و پادکست. گاهی بعضی از موضوعاتی را نمی توان با یک مقاله نوشتاری به نحوه ی خوبی نمایش داد.

برای مثال، شخصی که عبارت «نحوه نصب ماشین ظرفشویی» را جستجو می‌کند احتمالاً می‌خواهد چگونگی انجام این کار را ببیند. به همین دلیل است که ویدیوهای راهنما نتایج برتر در گوگل در رابطه با این جستجو هستند.

یافتن کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ

اکنون زمان آن رسیده است که کلمات کلیدی هدف را برای محتوای خود پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی یک موضوع بزرگ است که نمی توانیم به طور کامل در این مقاله آن را پوشش دهیم، اما یک تکنیک سریع و رایگان تحقیق کلمات کلیدی را به شما آموزش می دهیم. پیشنهادات یا تکمیل خودکار گوگل که یکی از کاربردی ترین روش های تحقیق کلمات کلیدی است که هر سئو کاری از آن استفاده می کند . نکته جالب در مورد این تکنیک این است که اینها جستجوهای واقعی افراد در گوگل هستند.

برای مثال، شما میخواهید مقاله ای در مورد مانتو بنوسید. زمانی که کلمه مانتو را در صفحه جستجوی گوگل وارد می کنید، گوگل به صورت خودکار کلمات مرتبط به کلمه شما را که افراد واقعی آنها را جستجو کرده اند را نمایش میدهد. شما می توانید از این کلمات به عنوان کلمات کلیدی مقاله خود استفاده کنید. هر چند بحث کلمات کلیدی بسیار فراتر از این چند خط است ولی این روش هم خالی از لطف نیست.

پیشنهادات یا تکمیل خودکار گوگل

محتوای خود را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کنید

کلمه کلیدی اصلی خود را در 100 کلمه اول صفحه خود بگنجاندید. (در واقع اولین پارگراف مقاله.) این کمک می کند تا برای کاربران و موتورهای جستجو روشن شود که این مقاله در مورد فلان کلمه هدف شما است. در گام بعدی نمونه‌های بیشتری از کلمه کلیدی اصلی، کلمه کلیدی اصلی همراه با تغییرات، مترادف ها و کلمات کلیدی ثانویه در سراسر محتوا استفاده کنید.

این نکته را فراموش نکنید که به صورت یک انسان عمل کنید نه به صورت یک روبات! این یک جنبه کاملاً حیاتی در بهینه سازی محتوای SEO است. یعنی از افزودن کلمات کلیدی چپ و راست یا استفاده بیش از حد از کلمات تکراری به امید افزایش رتبه خود خودداری کنید (این برخلاف سیاست های هرزنامه گوگل است).

در مقاله خود، پیوندهای داخلی را به صفحات دیگر با پیوند یا لینک مرتبط اضافه کنید.

 

محتوای جامع

محتوای جامع بنویسید

اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بندی شود، باید عالی باشد.

این بدان معنی است که باید:

  • آنچه را که کاربر می خواهد به او بدهید (از زیاده نویسی بپرهیزید)
  • به تمام سوالات کاربران پاسخ دهید (ناقص نباشد)
  • فراتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد باشد (از مقالات دیگر کپی نباشد یا حداقل کامل تر باشد)

چرا محتوای طولانی رتبه بهتری دارد؟

محتوای طولانی تر به Google کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع صفحه وب شما بدست آورد. این امر درک موضوع مقاله را برای الگوریتم های گوگل آسان تر می کند که صفحه شما مرتبط با کدام کلمه جستجو شده توسط کاربر است. مقالات طولانی بیش از 1000 کلمه ای در یک موضوع بهتر از محتواهای کوتاه می توانند به سؤالات جستجوگران پاسخ دهند. محتوای طولانی نسبت به محتوای سطحی تمایل بیشتری به جذب لینک ها و اشتراک های اجتماعی دارد. عمدتاً به این دلیل که به جزئیات بیشتری می‌پردازد و می‌تواند حاوی بینش‌های «قابل پیوند» بیشتری باشد. نوشتن محتوای طولانی می تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد ولی این نکته را فراموش نکنید طولانی تر همیشه بهتر نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مرتبط

Yoast-SEO-Premium
دانلود رایگان یوست سئو پرمیوم (Yoast Seo Premium) 24.2
افزونه المنتور پرو
دانلود رایگان افزونه المنتور پرو (Elementor Pro) 3.26.3
تولید محتوای سئو شده
تولید محتوای سئو
CMS وردپرس
وردپرس چیست؟
SEO
سئو (SEO) یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟
پیمایش به بالا